Martin After at least 26 weeks
Martin After at least 26 weeks
Journey After at least 1 week
Anoniem After at least 1 week
Quiera After at least 1 week
Anoniem After at least 1 week
Marijn
Hallo, mijn naam is Rusne Jakaityte. Ik begon met piano spelen toen ik 6 jaar was op het ‘muziek gymnasium’. Mijn vader is degene die me heeft geïntroduceerd in de wereld van de muziek. Piano is een mooi instrument om te spelen en kan ook rustgevend zijn. Als je een instrument speelt kun je makkelijker met je emoties omgaan en ook plezier aan anderen geven. Daarom vond ik het altijd zo fijn om piano te spelen of te zingen. Muziek zie ik als ‘voedsel’ voor lichaam en ziel!
In Litouwen op de Muziek en Theater Academie behaalde ik mijn Bachelor als dirigent en muziek docent met als hoofdvak piano. Na mijn studie ben ik naar Nederland gekomen en heb hier privé piano lessen gehad van pianodocente Jia Qu. Daarna ben ik zelf begonnen met mijn pianoles praktijk.
In mijn lessen komen ook andere muziekgebieden aan bod, zoals geschiedenis, harmonie en theorie. Ik wil dat mijn studenten altijd een doel hebben en met plezier naar de les komen. Dan is het ook makkelijker om te leren! Ook zelf voorbereiden voor de les kan veel betekenen, dus huiswerk speelt een grote rol. Noten, ritme en dynamiek horen erbij, alles leren we tegelijk met een het gekozen stuk. Na elke les volgt een analyse van de geboekte vooruitgang waarbij ik met je naar het resultaat van je werk kijk.
Vanaf mijn 13e ben ik begonnen met de studie voor dirigent en zang. Ik heb eerst gezongen in het gymnasium koor en ook aan een dirigent competitie meegedaan, waarbij ik als eerste eindigde. Daarna heb ik Classical Voice lessen gehad op de Muziek en Theater Academie van Litouwen. Ondanks dat ik Klassiek gestudeerd heb, ben ik de laatste 10 jaar veel bezig met andere muziek stijlen zoals volksmuziek, jazz/blues en pop. Tijdens de lessen bepaal ik samen met jou welke stijl het beste bij je past.
Zangles begint met een warming up oefening, dan kijken we wat beter kan in stemklank, articulatie en intonatie. Daarna beginnen we met een lied! Na het een paar keer door zingen, komt de samenwerking in de verbetering van het muziekstuk. Als laatste stellen we een doel voor de volgende les wat er verbeterd kan worden. Als de student zelf wil en er ook klaar voor is, bestaat de mogelijkheid om een zelfgekozen nummer te zingen met een koor of in een groepsles.